Lendületet kaphat az LNG-vel működő kamionok elterjedése

A közúti áruszállítás környezeti terhelésének csökkentése alapvető célkitűzés az iparágban, ennek elérésére pedig már több előremutató folyamat is elindult.

A Shell megnyitotta első belgiumi LNG (Liquefied Natural Gas – cseppfolyósított földgáz) töltőállomását Herstalban. Ez a Shell nyolcadik LNG töltőállomása Európában, amely három határátkelőhöz is közel található és az egyik kulcsfontosságú fuvarozási útvonalon biztosít üzemanyag-ellátást. A Shellnél más lehetséges helyszíneket is számításba vesznek, amelyekkel rövid időn belül bővíteni lehet az európai LNG hálózatot, biztosítva az LNG ellátást a fuvarozó partnereknek.

A Waberer’s szerint az LNG hálózat bővülése lendületet adhat a cseppfolyós gázzal működő kamionok elterjedésének, amellyel jelentősen csökkenthető a közúti fuvarozásból származó károsanyag-kibocsátás és zajterhelés.

A közúti áruszállítás környezeti terhelésének csökkentése alapvető célkitűzés az iparágban, ennek elérésére pedig már elindult több olyan előremutató folyamat, amelyek célja, hogy fenntarthatóbbá tegye nagy mennyiségű áru közúti mozgatását. A fuvarozócégek egyre inkább az LNG-t választják a hagyományos dízel üzemanyaggal szemben, hiszen versenyképes megoldást jelenthet a teherautók számára. Ez az üzemanyag tisztább, mint a dízel, ha figyelembe vesszük a kén-dioxid-, a nitrogén-oxid- és szilárdrészecske-kibocsátást, és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentését is támogathatja. A Waberer’s szerint üdvözlendő a Shell törekvése, hogy kiterjesszék az LNG töltőállomások hálózatát, hiszen az LNG alkalmas, hogy gazdaságos és környezetkímélő megoldásokat biztosítson a nehéz tehergépkocsiknak a közlekedésben.

Az LNG kutak számának dinamikus növekedése segítheti ennek a meghajtási láncnak nagyszámban való bevetését, amelynek tesztelése napokon belül elindul a Waberer’snél. A társaság várhatóan 2019-től már LNG-meghajtású kamionokat is használ majd Európa útjain.

A Shell elkötelezett egy európai LNG kúthálózat kiépítése iránt, amihez hamarosan – a már üzemelő holland LNG kúthálózat után – az első német töltőpont is csatlakozik még idén.