NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Hat STRALIS X-WAY NP szállításáról kötött szerződést a Transport Jacky Perrenot az INTERMAT párizsi kiállítás alkalmával

Hat STRALIS X-WAY NP szállításáról kötött szerződést a Transport Jacky Perrenot az INTERMAT párizsi kiállítás alkalmával

A Transport Jacky Perrenot az IVECO műszakilag élenjáró földgáztechnikájával kívánja kiváltani a dízelmotorokat járműflottájában, immár az építőipari logisztika területén is. A megállapodás a logisztikai vállalat részéről a 2017 novemberi Solutrans alkalmával 250 darab STRALIS NP tehergépkocsira leadott megrendelés mentén jött létre.

Az IVECO öt STRALIS X-WAY NP 8x2x6 tehergépkocsi-alváz, valamint az első STRALIS X-WAY NP 4×2-es nyerges vontató szállításáról a Transport Jacky Perrenot vállalattal kötött szerződésben számolt be. Az IVECO műszakilag élenjáró földgáztechnikájával készülő járműalvázakat a CIFA elektromos betonkeverő-felépítményeivel szerelik fel. A megrendelés aláírására a párizsi INTERMAT Nemzetközi Építőipari és Infrastukturális Kiállítás (INTERMAT International Exhibition for Construction and Infrastructure) (2018. április 23-28.) alkalmával került sor, ahol a márka kiállította földgázüzemű járműveinek kimondottan építőipari felhasználású kiviteleit.

A STRALIS X-WAY NP 8x2x6 CNG modell a CIFA elektromos betonkeverő-felépítményével a Solutrans alkalmával jelent meg első ízben a nagyközönség előtt. A Transport Jacky Perrenot négy hónapon és több mint ötezer kilométeren át tesztelte Lyonban, mielőtt a járművel teljes mértékben megelégedve a megrendelés mellett döntött. A  330 lóerős Cursor 8 CNG motorral hajtott, biometán-üzemű első példány Euro 6 minősítésű dízel megfelelőjéhez  képest tíz százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztással, valamint 95 százalékkal alacsonyabb részecske (PM),  nitrogén-dioxid (NO2) és szén-dioxid (CO2) kibocsátással bizonyította képességeit, mégpedig a hasznos teherbírás  kárára kötött kompromisszumok nélkül. Az új modell ugyanis akár nyolc köbméter beton továbbítására is alkalmas,  ami a legjobb dízel tehergépkocsi-alvázakéval megegyező mennyiség. A különösen csendes földgázüzemű motor (-71  dB, PIEK Quiet Truck minősítése szerint) és a CIFA betonkeverő felépítmény önálló elektromos üzemmódja akár éjjel-nappali (24/7) használatot is lehetővé tesz a környéken lakók zavarása nélkül. A tehergépkocsik hatótávja akár 100 kilométerrel is felülmúlhatja a projektcélként megfogalmazott 150 kilométert.

CNG-üzemű tehergépkocsi-alvázak teljes új generációja
A Transport Jacky Perrenot bio-CNG betonkeverőinek második generációja az új STRALIS NP járműalvázakra épül. E járművek hajtásáról 400 lóerős, 1700 newtonméter maximális forgatónyomatékú Cursor 9 NP erőforrás gondoskodik, amely 12-fokozatú automatizált sebességváltóhoz csatlakozik. Akárcsak a STRALIS X-WAY dízelváltozata, ezek a tehergépkocsik is 7,7 milliméter falvastagságú, megerősített alvázszerkezettel készülnek, míg a  CNG-tartályok két extrakapacitású, 846 és 1052 literes kivitelben állnak rendelkezésre. A Cursor 9 motor megnövelt forgatónyomatéka a betonkeverő-felépítmény elektromos rendszerének alternatívájaként hidraulikus hajtás  alkalmazását is lehetővé teszi. A 12-fokozatú, automatizált sebességváltó fokozott kényelmet és biztonságot kínál a vezető számára a városi közlekedésben, miközben a lehető legmagasabb színvonalú üzemanyagtakarékossághoz
is nagyban hozzájárul.