NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Megújult a Budafok kocsiszín

Megújult a Budafok kocsiszín

Befejeződött az 1-es villamos vonalán és a budai fonódó villamoshálózaton közlekedő járművek kiadását, üzemszüneti tárolását és karbantartását szolgáló Budafok kocsiszín felújítása, a BKV üzemszerű használatba vette a remízt.

A fővárosi közösségi közlekedés gerincét adó kötöttpályás hálózat jelentősen fejlődött az elmúlt években. A járművek megfelelő üzemeléséhez folyamatos karbantartás szükséges, ezért halaszthatatlanná vált az elavult Budafok kocsiszín felújítása.A 2016 nyarán kezdődött, hatmilliárd forintba kerülő átépítés során teljesen új vágányhálózat, új járműcsarnokok és irodaház épült. A villamosok a jövőben a Fehérvári útról annak két pontján is ki- és beállhatnak a telepre, a villamosok már irányváltás nélkül tudnak végighaladni rajta. A járművek javítására és a napi vizsgálatok lebonyolítására két korszerűen felszerelt csarnok épült, ezek között kaptak helyet a műhelyek és a raktárak. A felsővezeték nélküli javítócsarnokokban már két vágányon lehet megemelni a járműveket, egy további vágányon pedig a villamos valamennyi részén el lehet végezni a szükséges alkatrészcseréket, javításokat. Oldal- és homlokfali mosást is lehetővé tévő mosóberendezést építettek, amely a keletkező szennyvizet szinte teljes egészében újrahasznosítja. Új fényezőkonténer létesült, mellyel elvégezhető a sérült alkatrészek felületkezelése.

Megújultak a kocsiszín vasúti infrastruktúrájának elemei is, így a telephelyi és a fővonalhoz csatlakozó vágányhálózaton 33 új kitérő épült, megújult a felsővezeték és kábelhálózat, amely a járművekhez szükséges vontatási energia eljutását biztosítja. A kocsiszínben új, energiatakarékos világítási rendszer épült ki. Emellett két jelzőberendezés is helyet kapott, egyik a kocsiszíni delta vágánynál, a másik a Savoya Park elágazásnál, ezzel is növelve a biztonságos közlekedés feltételeit. A Budafok áramátalakító esetében részleges felújítás történt, új távvezérlő berendezés, új segédüzemi berendezések, új vontatási kábelek és kábelfogadók épültek.

A felújítással párhuzamosan a kocsiszín környezete és a közeli villamosmegálló is megújult, valamint kapcsolódó beruházásként jelzőlámpás forgalomirányítási rendszert alakítottak ki a Mezőkövesd utca és a Fehérvári út kereszteződésénél.