NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Automatizálják az utasszállító rendszert a frankfurti repülőtéren

Automatizálják az utasszállító rendszert a frankfurti repülőtéren

A frankfurti repülőteret üzemeltető Fraport AG cég egy teljes mértékben automatizált Airval utasszállító rendszerrel fejleszti a légikikötőt.

Az Airval rendszer a 2-es terminált az új 3-as terminállal és az 1-es terminál állomásával köti majd össze. A kétvágányú, három állomást érintő vonal hossza 5,6 kilométer lesz. AGoA4 Trainguard MT rádiókommunikációs vonatbefolyásoló rendszerrel (CBTC) felszerelt, teljesen automatizált 12 kétkocsis szerelvényt, a pályamenti berendezéseket, az állomások peronkapuit, a kommunikációs rendszert, a pályaudvari berendezéseket és az áramellátó rendszert a Siemens szállítja. A társaság öt évig vállalja a rendszer üzemeltetését és karbantartását, és a megállapodásban rögzített opció szerint ez a szolgáltatás kiterjeszthető újabb ötéves időtartamra. Az Airval rendszer tervezését és fejlesztését a franciaországi Toulouse városában, a Siemens Val globális kompetenciaközpontjában végzik. Az ütemterv szerint a teljesen automatizált személyszállító rendszer 2023 folyamán kezd üzemelni a frankfurti repülőtéren.

Az Airval központi sínvezérlésű, teljes mértékben automatizált utasszállító rendszer, ami gumiabroncsokon halad. A frankfurti repülőtéren az Airval szerelvények kétperces követési időközökkel fognak közlekedni a hét minden napján, a nap 24 órájában. Frankfurtban óránként és irányonként 4000 utast tudnak szállítani a szerelvények a csúcsforgalmi időszakokban. A vonatok maximális sebessége 80 km/óra. A széles ajtók és a tágas folyosók megkönnyítik az utasok fel- és leszállását, és kellően nagy a poggyásztér is. A fedélzeti internet-hozzáférés és a tájékoztató kijelzők fokozzák az utasok kényelmét és kellemes közérzetét.

A bangkoki repülőtérre szállítandó rendszert követően Frankfurt már a második Airval megrendelés ebben a költségvetési évben.

A Siemens Val rendszerei már üzemelnek Párizs Roissy Charles-de-Gaulle és Orly repülőterén, valamint Chicagóban, az O’Hare légikikötő területén. A Val rendszereket földalatti vonalként is használják olyan francia városokban, mint Lille, Rennes és Toulouse, továbbá a dél-koreai Uijeongbu városában és az olaszországi Torinóban.