NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Wáberer György elmesélte, mi áll a névvisszavétel hátterében

Nem kedvezők a feltételek egy nemzetközi fuvarozással foglalkozó cég tőzsdei bevezetésére, amikor a nyugati országok rendőrei kelet-európai kamionsofőröket vezetőszáron visznek el – ezzel indokolta a Magyar idők kérdésére Wáberer György, miért döntött úgy, hogy volt cége 2018 után biztosan nem használhatja a nevét.

Huszonkét éve kezdte el a Volán–TEFU privatizációjával felépíteni azt a nemzetközi fuvarozásban működő céget, amit 14 évvel ezelőtt a nevére vett – emlékeztet Wáberer György befektető, nagyvállalkozó, korábban a Waberer’s International Nyrt. társtulajdonosa. Ebben a folyamatban sok olyan üzleti megállapodás született, ami közvetlenül a személyéhez volt köthető.

Miután beszállt a cégbe Mid Europa Partners, és mindketten tulajdonosok lettek, együttműködtek, de mindvégig különböző üzletpolitikát képviseltek. A pénzügyi befektetőt a rövid távú jövedelmezőség vezérelte, Wáberert szakmai szempontok, hosszú távú stratégiai gondolkodás jellemezték. A vállalkozó szerint ezért szükséges jelképesen is lezárni ezt az időszakot, amit a Wáberer név fémjelzett.

Amíg tulajdonos volt a Waberer’s International Nyrt.-ben, addig az ő gondolkodásmódja jelent meg a döntésekben. Amióta – egy éve – nem tulajdonos, semmilyen ráhatása nincs a cég belső folyamataira. Ezt a gyökeres változást kívánja jelezni a névhasználattal kapcsolatos állásfoglalásban – hangsúlyozta a nagyvállalkozó. A tőzsdei bevezetés kommunikációja kapcsán sok telefont kapott, ismerősök, üzleti partnerek érdeklődtek, azt gondolva, hogy a Waberer’s International Nyrt. és Wáberer György továbbra is egy és ugyanaz. Ez nyilvánvaló félreértés, amit legjobban úgy lehet eloszlatni, ha a cégtábláról lekerül a neve.

Egy éve nem szól bele egykori cége működésébe Magával a tőzsdei bevezetéssel egyetértett, hiszen korábban megállapodtak a pénzügyi befektetővel, hogy az exitjük ezzel a lépéssel valósulhat meg – mondta Wáberer György. A hírek egyébként hónapok óta arról szólnak, hogy a nemzetközi fuvarozás Európában olyan helyzetbe került, hogy a kelet-európai cégek életben maradása a tét. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter erről néhány héttel ezelőtt egyebek között úgy nyilatkozott, hogy tizenötezer ember munkahelye van veszélyben csak Magyarországon. Nyugat-Európában a helyzet kifejezetten feszült, röpködnek az ezereurós büntetések, és nemrég az is megesett, hogy bilincsben vittek el kamionsofőröket, akik tiltakoztak a korlátozó intézkedések ellen.

Az immár az ingatlanpiacra koncentráló Wáberer a Világgazdaságnak adott interjúban azt is közölte, a jövőben olyan ingatlanok fejlesztésére fókuszál, amelyek válság és konjunktúra idején is eredményesen üzemeltethetők. Így például immár a nevéhez kötődik Budapest szégyenfoltjának, az egykori SZOT-szállónak a várható felszámolása is. Mint mondta, az elmúlt időszakban nyílt tenderen neves építészirodáktól kértek be terveket a beruházás irányának meghatározására. A pályázatnak két díjazottja lett, és az általuk készített látványterv alapján megbíztak egy céget a ház komplett tervdokumentációjának elkészítésével.
A Budapest egyik legszebb részén fekvő területen olyan társasházat építenek, amelyben a legigényesebb, legszínvonalasabb lakások kapnak helyet.

Magyar Idők