Májustól napelemes kisvasutak zakatolnak a Börzsönyben
Március végén sikeres pályavizsgát tettek a napelemes motorkocsik, amelyekkel májustól lehet majd utazni.
Már 150 vállalat érdeklődik a zalaegerszegi tesztpálya iránt
Magyarország minden tekintetben felkészült arra, hogy az autóipar hagyományos korszakát követően a digitális autóipari korszakban is a legsikeresebb legyen Európában – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter Zalaegerszegen. Szijjártó Péter a 45 milliárd forintos beruházással készülő, önvezető és elektromos autók tesztelésére is alkalmas járműipari próbapálya megtekintése kapcsán beszélt arról, hogy Európában is egyedülálló módon a zalaegerszegi pályán nem csak városi és közúti tesztkörnyezetben lehet majd vizsgálni a járműveket. Ausztriával és Szlovéniával megállapodva határon átnyúló tesztutakat is biztosítanak a fejlesztőknek, így a határt keresztező infrastruktúrában is tesztelhetik az autókat. A miniszter úgy vélekedett: a világban zajló modernkori ipari forradalmat az autóipar vezényli az önvezető és elektromos autók fejlesztése révén. Magyarország az új autóipari korszak sikereinek alapját is megteremti, ennek egyik fontos eleme a zalaegerszegi tesztpálya, amely 2020 elejére készül el teljesen. Az új autóipari technológiákban is érdekelt legnagyobb német fejlesztő vállalatok, mint a Bosch, a Continental vagy a Thyssen-Krupp már magyarországi fejlesztési tevékenységet is folytat. Jelenleg 150, a világon vezető autógyártóval, alkatrészbeszállítóval vagy informatikai céggel folynak tárgyalások a zalaegerszegi tesztpálya igénybevételéről. mti.hu
Huszonhat Vectron érkezik a Dán Államvasutakhoz
A Dán Államvasutak (DSB) és a Siemens 26 váltakozó áramú (AC) Vectron lokomotív szállításáról szóló szerződést írt alá.
Ki Európa legrátermettebb DAF-szerelője?
A DAF Trucks idén rendezi meg a negyedik „Az év DAF-szerelője” versenyt. A legjobb DAF-szerelő megtalálására való törekvés jól hangsúlyozza, hogy a DAF számára mennyire fontos a szakértő műhelytechnikusok intenzívképzése.
Automatizálják az utasszállító rendszert a frankfurti repülőtéren
A frankfurti repülőteret üzemeltető Fraport AG cég egy teljes mértékben automatizált Airval utasszállító rendszerrel fejleszti a légikikötőt.
Mérföldkő a Budapest–Esztergom vasútvonal fejlesztésében
2018. április 9-étől korszerű, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon
Budapest–Riga az airBaltic-kal
Az airBaltic színeiben repülő Bombardier CS300-as heti három alkalommal közlekedik a magyar és a lett főváros között.
Széles és színes szervizportfólió
Kevesen kapták fel a fejüket a hírre, hogy a Cosco 2016 februárjában egyesült a ChinaShippinggel. Mit jelentett ez a tranzakció a piacra nézve? Mekkora cég is ma a CoscoShippingLines? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ e havi címlapsztorinkban Nagy Gábortól, a magyarországi képviselet vezetőjétől.
Újraindított cargo járat
A SilkWay West azerbajdzsáni légitársaság csaknem kétéves szünet után visszatér a budapesti repülőtérre, és Boeing 747-8-as típussal újraindítja menetrend szerinti cargojáratait.
M1: halaszthatatlan intézkedések
Tarthatatlan az M1-es autópálya helyzete a Magyar Autóklub szerint.
Nagy sebességű vasúti hálózat épülhet a V4-országok között
Belgrád mellett Varsót és Kolozsvárt is nagy sebességű vasút köti majd össze Budapesttel.
Immár Horvátországban is fizethetik az útdíjat UTA kártyával a magyar fuvarozók
A nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó hazai teher- és személyszállító vállalkozások számára fontos új országgal együtt 26-ra nőtt azon országok száma, amelyben nemcsak tankolhat, de az útdíjat is olcsóbban és készpénzmentesen fizetheti az üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató cég 89.000 európai, köztük több száz magyar partnere. A hazai fuvarozók számára fontos változás az is, hogy Szlovéniában április 1-től új autópályadíj-rendszer váltja fel a jelenlegit, amelyben az UTA kártyával – a korábbiakhoz hasonlóan – utólagos útdíj fizetésre is lehetőség lesz. Magyarországon (KSH) mintegy 19.000 közúti teher- és árufuvarozással, valamint személyszállítással foglalkozó vállalakozás működik. Az UTA nemzetközi útdíj és üzemanyagkártya szolgáltató adatai szerint ezen vállalkozások 40%-a, azaz mintegy 7.600 cég teljesít nemzetközi fuvarfeladatokat. E vállalakozások számára jelent mostantól könnyebbséget az, hogy Horvátország is bekerült az UTA nemzetközi üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató hálózatába, így az UTA kártyával immár itt is kiváltható az útdíj utólagos elszámolásra szolgáló (ENC) fedélzeti egység. Ugyancsak fontos változás, hogy Szlovéniában április 1-től a fuvarozóknak már nem szükséges az autópálya üzemeltető által kibocsátott (Dars) kártyát kiváltaniuk és azzal a fizetőkapuknál fizetni az útdíjat. Az új rendszerben lehetőség nyílik arra, hogy UTA kártyával kiváltsák az útdíj utólagos elszámolását lehetővé tévő (DarsGo) fedélzeti egységet, amely révén az útdíj elszámolása az UTA rendszerén keresztül automatikussá válik
Vihar egy konténer vízben
Sokszor szóba került már, hogy a hajózás nagy előnye, hogy nagy mennyiségű árut tud egyszerre elfuvarozni. Persze, mint mindig, ennek az előnynek is megvan a hátulütője. Sok áruhoz nagy raktár kell, a nagy raktáron viszont sok a takarítanivaló. Bizony, két rakomány között akár 500–600 négyzetméter raktárpadlót és a hozzá tartozó 400–500 négyzetméter oldalfalat kell letakarítani, illetve alaposan fel/lemosni, hogy egy szén, érc vagy műtrágyarakomány után alkalmas legyen például étkezési búza fuvarozására. Ez nyáron sem könnyű feladat, télen meg… SZÖVEG: KRUPPA FERENC Sok munka és sok mosóvíz szükséges ekkora felület megtisztításához. Ráadásul a környezetünk védelmében hozott törvények értelmében a mosóvizet nem lehet csak úgy kilöttyinteni. Még akkor sem, ha egyébként tisztítószerként a régi,mindenki által ismert mosószer helyett korszerű, a természetben lebomló (a tengeri olajfúrótornyokon is használt) anyagot használunk. Nincs is baj ezzel. A hajósok mindig igyekeztek megóvni a folyókat, ami – áttételesen – akár a munkaadójuknak is tekinthető. Az előírásokban persze az is szerepel, hogy a kirakást végző félnek az árut maradéktalanul el kell távolítania a hajóból, meg az is, hogy a kikötőnek konténert kell biztosítania a mosóvíz tárolásához. Jó lenne, ha minden az előírások szerint menne! Ehelyett állandó viták vannak az ömlesztett árukból a hajóban összegyűjtött maradékkupacok eltávolítása, de főleg