NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Új fejlesztések az e-útdíj rendszerben

Két fontos változást léptet életbe a NÚSZ Zrt. a HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszert illetően.

Egyrészt központilag 6000 forintra módosítja az alacsonyegyenleg-értesítés funkció minimum értékét, amivel a társaság a bírságolási esetek számának csökkenését kívánja elérni. Másrészt lehetővé teszi, hogy a regisztrált felhasználók telefonszámot rendeljenek az egyes járművekhez, amelynek segítségével a fedélzeti egység meghibásodása vagy egyéb műszaki anomália esetén értesíteni lehet a jármű vezetőjét.

2015. júliusa óta érhető el az a riasztás funkció, amelynek aktiválásával a NÚSZ ellenőrzési rendszere jogosulatlan úthasználat esetén azonnal figyelmeztetést küld a felhasználónak, hogy elkerülhető legyen a sorozatos bírságolás. Egy másik példa az alacsonyegyenleg-értesítés szolgáltatás, amely attól óvja meg az úthasználót, hogy túlságosan lemerüljön az egyenlege, és ne legyen fedezete a folyamatban lévő fuvarok útdíjának kiegyenlítésére.

Ehhez a funkcióhoz kapcsolódik annak az e-útdíj rendszert érintő két fontos változtatásnak az egyike, amelyet a társaság a nemrégiben léptetett életbe. Ennek értelmében központilag 6000 forintra módosul a minimum értesítési limit azoknál a HU-GO profiloknál, ahol aktívra van állítva a szolgáltatás. A gyakorlati tapasztalatok és a jellemző úthasználati szokások alapján meghatározott 6000 forintos összeg folyószámláként értendő (a számlához tartozó flotta mérete alapján célszerű az értesítési összeget magasabbra emelni). A változtatás nem érinti azokat a HU-GO profilokat, amelyeknél ennél magasabbra állították az értesítési limitet.

A NÚSZ most bevezetendő másik fontos fejlesztése lehetővé teszi, hogy a regisztrált felhasználók telefonszámot rendeljenek az egyes járművekhez. Ennek segítségével a fedélzeti egység meghibásodása vagy egyéb műszaki anomália esetén a fuvarozó Bevallási Közreműködője értesíteni tudja a jármű vezetőjét, aki ezzel lehetőséget kap arra, hogy még időben orvosolni tudja a problémát. Például úgy, hogy újraindítja fedélzeti eszközt, vagy viszonylati jegyet vásárol a fuvar tervezett útvonalára.