Szállítmányozás 2020 online konferencia

Megduplázta magyarországi utasforgalmát a FlixBus

Megduplázta magyarországi utasforgalmát a FlixBus

A FlixBus megújítja a mobilitási piacot: 2018-ban elindult az első mentrend szerinti elektromos távolsági busz Franciaországban és a FlixTrain Németországban.

Tavaly ismét nőtt a Magyarországról elérhető célállomások száma, így 2018-ban már Európa-szerte 17 ország több mint 100 városába volt lehetőség közvetlenül utazni zöld távolsági busszal Budapestről. Több ország és régió vált a helyi kínálat részévé, de már meglévő összeköttetéseket is fejlesztett a FlixBus. Magyarországról elérhető új úti célként került a hálózatba például Szófia, Dél-Csehország városai, például Český Krumlov, illetve Németország északnyugati része. Jelentősen sűrűsödött a járatszám Bécs irányába, a nyári főszezonban egyes napokon 28 busz indult az osztrák fővárosba. A nemzetközi buszpályaudvar és a reptér mellett ősztől már a Bécs mellett található parndorfi outletbe is szállított utasokat Magyarországról a FlixBus. Horvátország irányába is bővített a cég, Zágrábba akár napi hat járat közül választhattak az utasok, de a nyár során a tengerpartra is naponta indult közvetlen összeköttetés.

Győrben és Szegeden az országos átlagnál nagyobb volt a növekedés, a kisalföldi megyeszékhelyen több mint háromszorosára, Szegeden pedig közel négyszeresére nőtt az utasforgalom az elmúlt évben. 2018-ban mindkét városból közel 30 európai célállomás volt elérhető átszállás nélkül.

A FlixBus 29 országban van jelen, Európában és az USA-ban a tavalyi 40 százalékos növekedést követően 350 ezer napi összeköttetést biztosít. „Az elmúlt évben a tengerentúlra vittük szolgáltatásunkat, elindítottuk az első FlixTrain vonatot Németországban, és elsőként a világon menetrend szerinti szolgáltatásba kezdtünk elektromos buszokkal távolsági útvonalon Franciaországban és Németországban. Országos hálózatot alakítottunk ki Lengyelországban és Svédországban, illetve belföldi összeköttetéseket kezdtünk kínálni Belgiumban és Svájcban. Emellett számos innovatív megoldást vezettünk be a buszokon és a vonatokon. Várjuk, hogy 2019-ben egyre növekvő csapatunk segítségével hasonló gyorsasággal terjeszkedjünk tovább” – mondta André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

2018-ban a FlixMobility együttműködésbe kezdett az Apple Pay-jel, a Google Pay-jel, a Google Asszisztenssel, illetve fedélzeti szolgálatatásként virtuális valóság megoldást kezdett tesztelni Las Vegasba tartó buszain. Emellett számos házon belüli fejlesztés is megvalósult, mint például az ülőhelyfoglalás és a „Hol a buszom?” funkció, ami lehetővé teszi a buszok valós idejű követését.

A FlixMobility gyors terjeszkedése nagyrészt annak köszönhető, hogy világszerte növeli munkavállalóinak számát. Jelenleg körülbelül 1200-an dolgoznak a FlixBus és FlixTrain 16 irodájában, 14 országban. Azáltal, hogy helyi munkaerőt alkalmaz, a FlixBus folyamatosan alakítani tudja szolgáltatását az egyes piacokhoz és a különböző ügyféligényekhez.

A munkavállalók mellett a FlixMobility közel 300 partnerrel és 7000 autóbusz-vezetővel, illetve mozdonyvezetővel dolgozik együtt. A közös munkának köszönhetően már több mint 100 millió embert juttatott célba a FlixBus csapata a 2013-as németországi piacra lépés óta.