NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

Kétszintű ügyfél-azonosítás a NÚSZ-nál

Kétszintű ügyfél-azonosítás a NÚSZ-nál

Április elsejétől kétszintű ügyfél-azonosítás lépett életbe a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél. A NÚSZ az állami vállalatok körében az elsők között vezette be ezt a megoldást a weboldalain, illetve a bankkártyával végzett e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál.

A kétszintű ügyfél-hitelesítés lényege, hogy az ügyfélnek – a már megszokott kártyaadatokon (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) kívül – azt a megerősítő kódot is meg kell adnia, amit a bank küld a kétszintű ügyfél-azonosításra képes bankkártyához tartozó telefonszámra. Az ügyfél ezzel a kóddal tudja végrehajtani a NÚSZ online felületein kezdeményezett elektronikus fizetést. Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart. Ellenkező esetben nem fogják megkapni a banki megerősítő kódot tartalmazó sms-t, és nem fognak tudni vásárolni. Az ügyfeleknek tehát érdemes egyeztetniük a bankjukkal a telefonszámukat és a bankkártyájukat illetően.
A kétszintű ügyfél-azonosítás – ami mindössze néhány másodpercet vesz igénybe – mindenki számára előnyös. Jó a bankkártya-tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, a csalók nem károsíthatják meg az ügyfeleket, és jó a szolgáltatónak is, mert elejét veheti a visszaélésgyanús pénzügyi műveleteknek és az ilyen irányú ügyfélpanaszoknak.

Az Európai Bizottság 389/2018. számú rendeletének értelmében 2019. szeptember 14-étől a bankkártyával végzett online tranzakciók esetében kötelező bevezetni a kétszintű ügyfél-azonosítást az Európai Unió tagállamaiban.