Szállítmányozás 2020 online konferencia

Innomedio Kft.: innoSped, az ideális fuvarszervező program

Átlátható eredmények a fuvarozásban – az adminisztráció csökkentésével. Bárhonnan, bármikor elérhető integrált ügyviteli rendszer, amelyet 2007 óta fejlesztünk kis- és középvállalkozásoknak. Számunkra fontos, hogy partnereinknek biztosítsuk a fejlődést és az átlátható működést.

Sajnos nagyon sokan párhuzamosan több programban kezelik a feladatokat. Magára ismer? Mi segítünk, hogy a partnerek, fuvarfeladatok, járat, nyomkövetés, számlázás egy programban legyen kezelve. Széleskörű integráció révén sok különböző helyről származtatott információ egy felületen kezelése és egyszerű feldolgozása – ugye, mennyire jól hangzik?

Sokaknak szintén nagy probléma, hogy a cég által használt programot csak egy adott helyről érik el. Mi biztosítjuk, hogy az innoSpedet bárhonnan elérheti IT-beruházás nélkül.

Bonyolult Excel-táblázatok? A rosszul kezelt kimutatások hatással lehetnek a céges bevételekre. Szeretne egyszerűen elérhető kimutatásokat látni? A rendszerben azonnal elérhető jármű-, sofőr-, rakomány- és eredménykimutatások gyors és precíz döntéshozatalt tesznek lehetővé.

Az innoSped az Ön fuvarozó vállalkozása számára fejlesztett integrált ügyviteli rendszer. Miért tudjuk, hogy megfelelő Önnek?

Minden bizonnyal örülne egy olyan rendszernek, ahol egy helyen kap megoldást partnerkezelésre (CRM), fuvarszervezésre, humán-, illetve gépjármű-adminisztrációra, számlázásra, költségek rögzítésére, menetlevél kezelésére, illetve kimutatások készítésére. Az innoSped online rendszert bármikor, bárhonnan elérheti. Az adatkapcsolat biztonságos, az adatokat védett szerveren tároljuk. A rendszerben bármennyi számlázócéget rögzíthet korlátozás nélkül, valamint egyénre szabható a jogosultság és a rendszerelérhetőség is.

És hogy mi teszi igazán hatékonnyá az innoSpedet? Az integrált megoldások. Ilyen például, hogy a WebEye integráció a járműkövetési adatokat felhasználva egyszerűen és gyorsan feldolgozhatja a menetlevelet.

Van még hiányérzete? Ne legyen! Lehetőséget biztosítunk ugyanis a tankolások és útdíj-riportok, valamint a banki tranzakciók beemelésére is.

 

Fuvarszervezés mesterfokon

Az innoSpedet most egy útvonaltervező és térképes fuvarfeladat-keresővel bővítettük, ami annyira új és egyedi megoldás, hogy ezeket szeretnénk bővebben is bemutatni. Az innoSped rendszere (80+ modulja) most három hiánypótló és igazán jövőbe mutató megoldással egészül ki. Nézzük ezeket a fejlesztéseket!

Az útvonaltervező modul egyedülálló módon fejlődött. A modul fő feladata, hogy geokódolja a megadott címet, címeket. A fel- és lerakodóhely akár már az ajánlattételkor is tűpontosan megadható, így a fuvarnál előre pontosan kalkulálható minden. Térképen ellenőrizhetjük a helyet, és ha például egy nagyobb gyártelepről van szó, vagy speciális bejáratról, akkor egy kattintással pontosítható a cél.

Miután két vagy több állomás pontosan be van geokódolva, jöhet az útvonaltervezés. Az útvonaltervező modul igazi erőssége, hogy az útvonalat konkrétan az adott járatra, annak profiljának megfelelően tudja tervezni. A járművek profiljában fizikai tulajdonságaik, azaz méreteik, súlyuk és környezetvédelmi besorolásuk található meg. Ezeket mind figyelembe veszi az útvonaltervező, és nem viszi a járatot olyan hídon, amin nem mehet át, nem navigálja el olyan útra, ahol nem mehetne, nem visz be olyan településre, ahol súlykorlátozás van. Minden olyan dolgot elkerül, ami miatt esetleg büntetést kellene fizetni.

A versenytársakkal ellentétben az innoSped új útvonaltervező moduljában pontosan utca-házszámra tudunk tervezni. A szoftver a megadott járműprofil alapján minden érintett országra nézve nagyon pontosan ki is számolja az útdíjat, a menetidőt és az út hosszát. Tud tervezni a rendszer komppal, alagúttal, hegyi átkelővel.

Egy kalkulációs segédlettel, mutatószámokkal számolhatunk bevételt is. Ehhez szükség van arra, hogy átlagosan hány EUR/km önköltséggel futnak a járművek. Megnézhetjük, hogy az adott megszervezett járat alatt elvégzett fuvarfeladatokkal mekkora bevétel realizálható, így képesek lehetünk jó döntést hozni, jó árat alkudni, hogy a fuvar megfelelő profitot termeljen. A kalkuláció alapja a pontos útdíj-számítás, ami az egyik legmasszívabb költségtétel, a pontos kalkulációval pedig pontosan ezt a tételt tudjuk legjobban kordában tartani. Teljes útvonalra, illetve adott szakaszokra is megnézhetjük az útdíjat, de a rendszer ajánl alternatív útvonalakat, mi pedig preferenciáinknak megfelelően választhatunk.

Eddig ez csak egy nagyon pontos útvonaltervező, de mi az, ami miatt innovatív az Innomedio fejlesztése? Az innoSpedhez tartozik egy alkalmazás, ami ott van a sofőr kezében. Az applikáció attól izgalmas, hogy a megtervezett pontos utca-házszám alapján készült útvonalat a sofőr megkapja, letöltheti! Minden megtervezett és pontos kalkulációval rendelkező útvonalat az alkalmazáson keresztül letölt a sofőr – és neki ezen az útvonalon kell haladni!

Ezt az útvonalat megnyitja a navigációs szoftver, a PTV Navigátor, és végigvezeti rajta a sofőrt. Így a sofőrök nem arra mennek, amerre akarnak, hanem arra, amerre ki van kalkulálva az út, és aminek a költségeit pontosan tudjuk előre! A sofőr egy adott ponton nem fog azért jobbra menni, mert arra van egy jó szendvicsező, hanem egyenesen megy tovább, mert arra van kikalkulálva az út. Mindenki erre a megoldásra várt. Az Innomedio megcsinálta!

Természetesen online módban, a forgalom függvényében az útvonal felülírható, de ez már döntés kérdése. Ezenfelül visszanézhető, hogy valóban arra ment-e a sofőr, amerre kellett volna. Mindezen túl az applikációban többek között van chat, szobákkal, olvasottsági visszajelzéssel, így könnyen, gyorsan kommunikálhatunk a sofőrrel. Van benne egy dokumentumszkenner, amely a képet feljavítva feltölti a rendszerbe, a sofőr pedig hozzá tudja rendelni egy feladathoz, így sokkal hamarabb tudja a pénzügy a számlát kiállítani.

Az útvonaltervezőnek van egy szimulációs része is. Itt ki tudunk választani egy időszakot, egy autót, és ha indítunk rá egy szimulációt, akkor meg tudja mondani a program, hogy milyen útvonalat tervezett volna a program, és merre ment valójában az autó – és itt látható a megtakarítás százalékos értékben.

 

Térképes fuvarfeladat-kereső

Egy másik nagyon fontos problémára is kínálunk megoldást! Méghozzá arra, hogy a járat ne fusson rakomány nélkül a visszaúton.

Amikor elkészítünk egy tervet az ajánlathoz, meg tudjuk nézni, hogy a célállomás körül, egy tetszőleges sugarú körben mikor és hol járt bármelyik járművünk, milyen korábbi megbízásokat teljesítettünk ott. Az adatok alapján rögtön el is kezdhetjük felvenni a céggel, cégekkel a kapcsolatot, hogy most van-e valami fuvarfeladatuk, így nem kell fuvarbörzéken keresgélni. A bejáratott kapcsolatoknak köszönhetően könnyebben találhatunk megbízást, hiszen tudjuk, hogy az autónk egy adott helyen lesz, egy adott időpontban. Rá tudunk keresni a térképes fuvartervezőben, hogy mikor, hol, kinek, mit szállítunk az adott felrakóból, és ez milyen messze van a mostani célállomástól. Felhívjuk a korábbi megbízót, hogy megint arra lesz egy autónk, megkérdezzük, hogy van-e megbízás – és ha történetesen van, akkor máris nem üresben fut a járatunk.

 

BEVÉTELNÖVELŐ TÉNYEZŐK

– Sofőrre és járműre rögzített okmányok figyelése, figyelmeztetések beállítása

– Teljes körű WebEye integrációnak köszönhetően a menetlevelekre fordított adminisztráció jelentős csökkenése

– Tankolási és útdíj-riportok importálási lehetősége

– Feladatok megoldása optimális létszámmal

– Fuvarszervező/értékesítő kollégák munkájának segítése

– A flotta gumiabroncsainak állapotfigyelése

– A gépkocsivezetők bérkalkulációja

– Ügyvezetői jelentések

– A járatok eredményének időszakra, rendszámra, sofőrre, fuvarszervezőre bontott vizsgálata, kilométerre vetítve

– Üzemanyag-megtakarítások jutalmazása

– Banki tranzakciós riportok integrációja

– Könyvelőprogramok integrációja

 

KÖLTSÉGCSÖKKENTÉS SZÁMOKBAN

– Nemzetközi kamion átlagfutása havonta: ~ 10 000 km

– Ügyfeleink tapasztalatai alapján a feleslegesen megtett út aránya: 2–4% (egyes ügyfeleink ezt 6–10%-ra becsülik gyűjtőfuvarok esetében)

– 1 km átlagos önköltsége az ügyfeleinknél: ~ 0,7 €

– Felesleges út költsége: ~ 140–280 €

– Minimum 1% megspórolható az új modullal: ~ 70 €/kamion/hó

– Ez 10 kamionra vetítve: 700 €/hó (250 000 Ft/hó)

– 50 kamion esetében: 3500 €/hó (1 200 000 Ft/hó)