NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

Évi egyszeri díjtarifa-hirdetést sürgetnek

Évi egyszeri díjtarifa-hirdetést sürgetnek

A biztosítási díjak drasztikus emelkedése kapcsán egyeztetések kezdődtek a felügyeleti szervek és az autóbuszos személyszállítók között.

A fejlesztési tárca kezdeményezésére háromoldalú egyeztetést tartott a Magyar Nemzeti Bank, a Gazdasági Versenyhivatal és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungaryaz autóbuszok 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjainak drasztikus emelkedéséről. A fuvarozói érdekképviselet írásban is előterjeszti azokat a konkrét megoldási javaslatokat, melyekkel tervezhetőbbé tehető a személyszállító kis- és középvállalkozások tevékenysége.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a gépjármű-üzemeltetés és a szolgáltatótevékenység alapfeltétele, amely állandó költségként jelenik meg a vállalkozóknál. Az autóbusz jármű-kategóriában a díjak egyidejű és nagyarányú emelése a vállalkozások számára súlyos terhet jelent, amit hosszútávon az utasok is megérezhetnek, hiszen a vállalkozások a költségek továbbhárítására kényszerülhetnek.

„Világosan látszik, hogy a járműkategóriára 2018-tól alkalmazott díjképzés szempontrendszere és a díjak kalkulációja átláthatatlan és kiszámíthatatlan, emellett a biztosítói piac nagy része tudatosan, irreális tarifák meghirdetésével tartja távol magát ettől a szegmenstől. Tárgyalópartnereink megértették azt a problémát, amit az évközi díjtarifa-hirdetés és a KGFB díjak rendszerének átláthatatlansága jelent az autóbuszos kkv-k körében” – emelte ki Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

A NiT Hungary a tervezhetőség szempontjából elsősorban az évi egyszeri, év végi díjtarifa-hirdetésre való visszaállást, illetve a kkv-k érdekeinek védelmében, a kedvezményekre jogosító „flotta” meghatározásánál a jelenlegi öt járműről a három járműre való csökkentést látja perspektivikusnak. Ugyanakkor továbbra is fontosnak tartja, hogy valós piaci verseny alakuljon ki a biztosítói környezetben, a jelenlegi díjajánlatok ugyanis a százezres és a több tízmilliós nagyságrend között mozognak. A szervezet indítványozni fogja azt is, hogy a felügyeleti szervek vizsgálata terjedjen ki a teljes haszonjárműszegmens KGFB díjainak változására.