NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Első a biztonság a városi járművezetőknek

Első a biztonság a városi járművezetőknek

Jó tanácsokat nyújt a Scania alkalmazásalapú járművezető-képzése a városi áruelosztásban dolgozó gépkocsivezetőknek ahhoz, hogy úrrá lehessenek a városi stresszen. Közel 50 ezer hosszú távú fuvarozást végző járművezető jelentkezett 2017-ben a Scania által tartott továbbképzésekre és személyre szabott támogatásokra, amelyek fejlesztették képességeiket és üzemanyag-fogyasztási teljesítményüket. Ezt a sikeres modellt most kiterjesztették más vezetési formákra is, így már alkalmazásalapú járművezető-képzésként működik.

„Az áruelosztásban dolgozó járművezetők továbbképzése és személyre szabott támogatása jelentősen különbözik a hosszú távú fuvarozást végzőkétől, amely leginkább az üzemanyag-megtakarítás eléréséről szól” – magyarázta Tommy Durlind kompetenciafejlesztési menedzser.

„A sok megállással és elindulással járó, sűrű városi forgalomban is elérhető üzemanyag-megtakarítás, de nem ez a képlet legfontosabb része. A biztonság itt fontosabb szempont.” A járművezető előrelátása üzemanyagot takaríthat meg Az autók, buszok, kerékpárosok és gyalogosok folyamatos nyüzsgése miatt az áruelosztásban dolgozó járművezetők soha sem lazíthatnak. A gépkocsivezetőknek ébernek kell lenniük és szabálytalan kerékpárosokkal, illetve figyelmetlen gyalogosokkal teli környezetben kell manőverezniük, akik a semmiből tűnhetnek elő, miközben nagyhangúan fitogtatják a közlekedési szabályokat. Ugyanakkor a járművezetőknek a szoros kiszállítási határidőkhöz is tartaniuk kell magukat, a közlekedési dugók és gyakori balesetek miatti késések velejáró kockázata ellenére.

A reggeli csúcsforgalmat sem lehet elkerülni, főként az élelmiszer-kiskereskedelemben, ahol a polcokat fel kell tölteni áruval. „Annyit tanácsolnék, hogy használják maximális mértékben a tükröket, és a stresszes körülmények ellenére is nyugodt vezetési stílust vegyenek fel” – mondta Durlind. „Előrelátással a járművezető szabadon gurulva közelíthet a piros lámpa felé, akkor érve oda, amikor a lámpa zöldre vált, így elkerülhető a fékezés, ami üzemanyag-megtakarítást eredményez.”