NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Befejeződött a dél-budai villamosmegállók korszerűsítése

Befejeződött Dél-Budán a villamosmegállók akadálymentesítése és felújítása. A 2016 nyarán indult munkálatok során az Alkotás utcában, a Bartók Béla úton, a Fehérvári úton és a Villányi úton korszerűsítették a villamosmegállókat annak érdekében, hogy akadálymentes közlekedési lehetőséget nyújtsanak. A felújítások során összesen 55 peront építettek át a 17-es, a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as, a 49-es, az 56-os, az 56A és a 61-es villamos vonalán.

Az új megállóhelyi peronok igazodnak a CAF Urbos járművek padlómagasságához és hosszúságához, így egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak. Ezért a jövőben kerekesszékkel és babakocsival is akadálytalanul be lehet jutni a villamosokba. A gyalogos átkelőhelyeknél rámpák segítik a feljutást, a látásukban korlátozottak közlekedését pedig vakvezető sáv segíti. Ott, ahol az akadálymentes megközelítés jelenleg nem megoldott – például a Déli pályaudvarnál –, új gyalogátkelőhely létesült.

 

A megállók átépítésével egy időben praktikusan egyéb kapcsolódó, kiegészítő munkákat is elvégeztek:

  • Egyes peronok környezetében megnövelték a zöldfelületet, új peronberendezést – esőbeállót, padokat, szemetest stb. – helyeztek el, valamint mindegyik térkő borítást kapott. Ennek köszönhetően, a megállóhelyek arculata egységessé vált.
  • Az érintett villamosvonal-szakaszok egy részén – összehangolva a peronépítéssel – elvégezték a szükséges vágány- valamint felsővezeték-karbantartási, illetve a villamosok üzembiztonságát fokozó földkábel-építési munkákat is.
  • A villamosmegállók kényelmesebb megközelítése érdekében több helyszínen kijelölt gyalogos-átkelőhelyek átépültek.
  • Valamennyi peronba védőcsöveket építettek, amelyek a jegy- és bérletkiadó automaták, valamint egyéb berendezések elektromos ellátását biztosítják.
  • A projekt részeként 5 helyszínre új FUTÁR kijelző került.

A megállóhelyek és peronok átépítésével kényelmesebben és biztonságosabban utazhatnak a közösségi közlekedést igénybe vevők.

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása a Budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés I. ütem (IKOP-3.1.0-15-2016-00005) tárgyú projekt része. A „közúti vasúti peron, vágány- és egyenáramú kábelépítés, valamint kapcsolódó felsővezeték építési, váltófűtés létesítési, közműépítési forgalomtechnikai és útépítési munkák, és kiegészítő tervezési munkák elvégzése” című projektet az Európai Unió Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program a Széchenyi 2020 keretében támogatja.

A peronkorszerűsítési munkák és a felsorolt, kapcsolódó fejlesztések a 99,44 százalékos uniós támogatás felhasználásával valósultak meg, mintegy 2,165 milliárd forintos értékben.

bkk.hu