NavigátorVilág – Dunai hajózás online konferencia

A Gebrüder Weiss első hidrogénüzemű teherautóját teszteli

A Gebrüder Weiss első hidrogénüzemű teherautóját teszteli

Hidrogén tüzelőanyag-cellás tehergépjárművel bővítette flottáját a Gebrüder Weiss. A vállalat új Hyundai XCIENT teherautója dízel helyett úgynevezett „zöld hidrogénnel” működik. Egyetlen ilyen jármű évente mintegy 80 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.

„A logisztikai szektor a gyártókkal együtt keresi a járművek üzemeltetésének alternatív módjait. A Gebrüder Weiss büszke arra, hogy a világon az elsők között teszteli az új típusú járműveket. Úgy tekintünk a hidrogéncellás teherautóra, mint a meglévő meghajtási technológiák életképes alternatívájára, és amint kiépül a megfelelő sűrűségű töltőinfrastruktúra, szándékunkban áll ugyanezt használni Ausztriában és Németország déli részén is a jövőben” – mondta Wolfram Senger-Weiss, a Gebrüder Weiss ügyvezetője.

Az anyavállalathoz hasonlóan a dunaharaszti székhelyű Gebrüder Weiss Szállítmányozási és Logisztikai Kft. is dinamikusan csökkenti ökológiai lábnyomát. 2021 elejére gyakorlatilag teljesen lecserélte a nemzetközi kamionflotta vontatóit EURO VI környezetvédelmi besorolású járművekre. A magyarországi házhoz szállítási szolgáltatás területén megkezdte működését az első gázüzemű (CNG) meghajtású teherautó. A több mint 110 egységből álló targoncapark teljes egészében nulla emissziós elektromos meghajtással működik. A bevezetett útvonal-optimalizáló szoftver segítségével belföldi úticélok eléréséhez éves szinten 10%-kal csökkentette a CO2-kibocsátást. CO2-kalkulátora segítségével ki lehet számolni minden küldemény környezetterhelését, aminek alapján a megbízók választhatnak a logisztikai modalitások között.

A 36 tonnás Hyundai XCIENT hidrogén tüzelőanyag-cellás teherautó mintegy 25 tonna áru szállítására és egy töltéssel 600 kilométer megtételére képes. A járműbe épített 350 KW-os villanymotort az oxigénnel kémiai úton reakcióba lépő víz által előállított villamos energia hajtja. Ezáltal a szennyezőanyagok helyett mindössze vízgőz távozik a kipufogócsövekből. A gyártó tájékoztatása szerint ez év végéig 2000 hidrogéncellás teherautót gyárt és szállít le megrendelőinek.