A dunai áruforgalom lehetőségei

A legnagyobb dunai logisztikai szolgáltató a romániai TTS Csoport, ami a legtöbb Duna-menti országban jelen van szállítmányozó, fuvarozó és kikötőüzemeltető társaságaival. Így leghangosabban talán ők lobbiznak a dunai árufuvarozás infrastrukturális fejlesztéséért. A Duna nagy lehetősége a német irány erősítése lehetne, ám ezt épp a német környezetvédelmi és politikai szempontok nehezítik,…

Akár azonnal is fejleszthető a kombinált fuvarozás

Egyedülálló lehetőséget biztosít a vasúti árufuvarozási szektorok revitalizációjára a tagállamok számára az Európai Bizottság az (EU) 2020/1429-es rendeleten keresztül: azonnali támogatás nyújtható a szektornak a hazai kombinált fuvarozás célzott állami támogatásának előkészítéséig és az Európai Bizottsággal való engedélyeztetési folyamat lezárulásáig, tájékoztatta lapunkat Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető…

„Az Ellátási Lánc Menedzsment minden telephelyünkön kulcsszervezet” – beszélgetés Adorján Zoltánnal, a Contitech Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával, a Continental országos logisztikai szóvivőjével

„Vállalati kultúránk és az abban megfogalmazott versenyszellem mindig arra ösztönzött bennünket, hogy a legmagasabb minőség iránti igényünk mellett innovatív és úttörő megoldásokat alkalmazzunk a tevékenységünk minden területén, így a logisztikában is” – mondja Adorján Zoltán. A szakembertől egyebek mellett megtudtuk azt is, hogy a hazai gyárakban készülő termékeiket jellemzően közúton…

A Budapest Airport megkétszerezte a cargoforgalmát

A kiadónk által rendezett Air Cargo Day Hungary webkonferencia a légi árufuvarozás jelenlegi helyzetére, fejlődési lehetőségeire és fontosabb kihívásaira kívánta felhívni a figyelmet. Az eseményen számtalan meghatározó iparági személyiség tartott előadást, beszámolva a világjárvány hatásairól és arról, hogy sikerült-e a cargónak átvészelni a válságos időket. Megnyitóbeszédében Chris Dinsdale, a Budapest…

A Duna hajózhatóságának kihívásai

A Duna Bizottság elsődleges céljai közé tartozik a víziút hajózhatóságának biztosítása az árufuvarozás számára. Ebben „komoly” harcokat kellett vívniuk a múltban az egyes Duna menti országokkal, amelyek prioritásai között csak a repülőterek, autópályák, vasutak után következett a jellemzően tömegáruk tengerentúli szállítására specializálódott belvízi hajózás, hangsúlyozta Manfred Seitz, a Duna Bizottság…

BiReg: mire számítsanak a fel- és lerakóhelyek 2021. július 1-je után?

A BiReg-rendszer bevezetése óta eltelt időszak hatósági tapasztalatai; hogyan változik a szabályozás 2021. július 1-jétől, és milyen új kötelezettségei lesznek a felrakó- és lerakóhelyeknek? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a PwC Magyarország májusi webináriumának résztvevői. Idén januártól a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművel, kétoldalú áruszállítási engedély vagy…

Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom új nyugati kapuja – interjú Tálosi Jánossal, az East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató vezérigazgatójával

Az ukrán–magyar határ közelében, a magyarországi Fényeslitkén 2021 januárjában kezdődött el az East-West Gate (EWG) intermodális terminál építése 85 hektáros területen. A 30 milliárd forintos magánberuházásból épülő, a normál és a széles vasúti nyomtáv találkozásánál található létesítmény 2022 I. negyedévében áll üzembe. A terminál évente akár 1 millió darab 20…

Szerteágazó folyamatok rendszerbe szervezve – interjú Polgár-Manek Szilviával, a Magyar Telekom logisztikai vezetőjével és Papp Lászlóval, a Waberer’s-Szemerey Logisztika technológiai üzletágvezetőjével

Legyen szó telekommunikációs termékekről, szolgáltatásokról vagy az ezeket kezelő logisztikai rendszerekről, a Magyar Telekom logisztikai szolgáltató partnerénél, a Waberer’s-Szemerey Logisztikánál (WSZL) folyamataiban és eszközeiben is szerteágazónak látják az alkalmazott technológiákat. A két társaság kiváló együttműködésének köszönhetően azonban hosszú évek óta sikeresen találnak közös megoldásokat a mindenkori kihívásokra. – Hogyan épül fel…