Green Eurapid: zöld termék külön felár nélkül – interjú Kovács Katalinnal, a DHL Freight gyűjtőszállítmányozásért, vámért és raktári operációért felelős vezetőjével

Green Eurapid: zöld termék külön felár nélkül – interjú Kovács Katalinnal, a DHL Freight gyűjtőszállítmányozásért, vámért és raktári operációért felelős vezetőjével

A DHL cégcsoport mindig is kiemelten nagy hangsúlyt fektetett a fejlesztésekre, amelyekben szorosan együttműködik ügyfeleivel, akár technikai újításokról van szó, akár az elérhető szolgáltatások fejlesztéséről. Nincs ez másként a zöld szempontok térnyerése során sem.

– Mi jellemzi a DHL Freight közúti gyűjtőszállítmányozási üzletágát?

– Egész Európára – sőt azon túlra is – kiterjedt hálózat biztosítja ügyfeleink részére a néhány raklapos küldemények költséghatékony szállítását és az ehhez szorosan kapcsolódó értéknövelő szolgáltatásokat (teljes körű vámeljárás, szállítmánybiztosítás megkötése). Néhány éve a gazdasági környezet változásaival a piacon új igény merült fel e tevékenységgel kapcsolatban: partnereink számára már nem volt elégséges a költséghatékony szállítás; garanciákat is vártak, egyes szállítások esetében elsőbbségi kezelést szerettek volna.

– Hogyan reagáltak ezekre a piaci követelményekre?

– Az igényeket meghallva 2017-ben a DHL Freight bevezette új termékét, az Eurapid szolgáltatást, amelynek előnyei mellett (ld. keretben. A szerk.) külön említést érdemel a minőségre helyezett komoly hangsúly. Az Eurapid esetén a folyamatos magas minőségű kiszolgálásra garanciát nyújt a külön erre a termékre kifejlesztett, mindent átfogó ellenőrzési rendszer. A DHL Freight napi szinten monitorozza a teljes hálózaton belül az összes Eurapid küldeményt, az esetlegesen felmerülő vállalásainknak nem 100%-os megfelelő eltérésekért kutatva. A vizsgálat célja, hogy a hibás teljesítés gyökérokait lokálisan vagy rendszerszinten feltárjuk és az előre meghatározott kategóriák valamelyikébe besoroljuk, majd ezeknek megfelelő, azonnali akcióterveket készítünk, amelyeket a napi megbeszéléseken megvitatunk és haladéktalanul megvalósítunk.

– Milyen fogadtatásra talált a piacon az elsőbbségi termék?

– A szolgáltatás népszerűségét jól jellemzi, hogy három év alatt Magyarországon napi 1–2 küldeményről napi 50-re növekedett az Eurapid megbízások száma. Természetesen az így kezelt küldemények számának emelkedése egész Európában megfigyelhető, ezért a DHL Freight 2020-ra továbbfejlesztette prémiumszolgáltatását, három fő pillérre építve: földrajzi kiterjesztés, a szolgáltatáson belüli választék kiszélesítése és környezettudatosság.

– Nézzük ezeket részletesen!

– A DHL Freight gyűjtőhálózata lefedi egész Európát, ezen belül a prémiumszolgáltatás 22 országban, 105 kirendeltségen elérhető. 2020 szeptemberében további 3 ország csatlakozik az elsőbbségi rendszerhez: Horvátország, Románia és Bulgária. Ez a területi fejlődés fontos lépés, hiszen három olyan uniós országról van szó, amelyek egyre növekvő szerepet töltenek be az európai gazdasági életben. Az Eurapid főbb termékjellemzőit – szintén ügyfeleink kérésére – tovább bővítettünk: 2020 őszén elérhetővé válik a veszélyes áruk szállítása (ADR) és a 10 óra előtti kiszolgáltatás meghatározott helyeken.

– És a harmadik pillérként említett zöld szempontok?

– A Deutsche Post DHL vállalatcsoport évek óta elkötelezett híve a környezetvédelemnek, ami számos formában tetten érhető a tevékenységei során. A skála igen széles, magába foglalja a mind teljesebb digitalizációt (papírmentes ügyintézést a rendeléstől a kézbesítésig), a világméretű faültetési akciót (évi 1 millió fa ültetése világszerte) és a fosszilis üzemanyagokkal működő járművek fokozatos leváltását. Ezek az átfogó programok teszik lehetővé, hogy az Eurapid szolgáltatásunk mára klímasemlegessé vált. Ügyfeleink számára elérhető az igazolás, amely szavatolja, hogy az Eurapid küldeményeik szállítása során a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét kiegyenlítik az igazolt éghajlatvédelmi programokba történő befektetések. A DHL Freight az Eurapid szolgáltatásával tehát egy olyan prémiumterméket kínál partnereinek, amely egyben zöld termék is – külön felár nélkül.

 

LEGFONTOSABB TERMÉKJELLEMZŐK

– Naponta induló járatok a csomópontok között

– Meghatározott érkezési nap

– Elsőbbségi kezelés

– Kiemelt ügyfélszolgálat

– Rendelésnapi árufelvétel meghatározott helyeken

– Elektronikus megrendelés interneten keresztül

– 12 óra előtti kiszolgáltatás meghatározott helyeken

– A kiszállítás napján elérhető kézbesítési információ

– 24 órán belül elérhető elektronikus átvételi igazolás