„A kis cégek szenvednek, a nagyok tovább növekednek” – interjú Vass Róberttel, a DKV Euro Service Hungary ügyvezető igazgatójával

A világjárvány harmadik hullámának közepén is folyamatosan, ugyanazon a szinten szolgálja ki ügyfeleit a DKV-csoport, mint a korábbi időszakokban, nem volt és most sincs fennakadás a működésben. Vass Róbert, a hazai leányvállalat, a DKV Euro Service Hungary ügyvezető igazgatójának derűlátását növelheti, hogy az utólagos díjfizetésre alkalmas Box Europe mostantól Magyarországra…

Hazai úttörőként a légi árus gyógyszerlogisztikában – interjú Trifán Lászlóval, a Çelebi Ground Handling Hungary Kft. senior cargo menedzserével

A Çelebi az első vállalat Magyarországon, amely bevezeti a CEIV Pharma gyógyszerszállítási minőségbiztosítási rendszert, amelynek célja, hogy az egészségügyi szállítmányokat szigorúan ellenőrzött körülmények között, gyorsan és biztonságosan kezeljék az ellátási lánc földi kiszolgáló fázisában. A gyógyszerlogisztikai sztenderdek bevezetése most még extrának minősül a térségünkben, de a versenyelőny előbb-utóbb alapvető piaci…

„Izgalmas év elé nézünk!” – interjú Csépán Istvánnal, a UTC Overseas Logisztikai Kft. magyar irodájának vezetőjével

A világjárvány miatt bővültek a hazai UTC szállítási feladatai, tavaly emiatt is zártak a korábbinál eredményesebb évet, de cégük is megérzi a gazdaság általános visszaesését – mondja Csépán István, a magyar iroda vezetője, aki három éve a houstoni UTC Overseas anyacég európai, közel-keleti és afrikai régióját is irányítja. – Hogyan zárult…

Tízéves a GYSEV CARGO – interjú Boda János vezérigazgatóval

Noha a versenyszférában a „közhiedelem szerint” a magántársaságok sikeresebbek, mint az államiak, erre rácáfol a GYSEV CARGO, amely az elmúlt évtized egyik, ha nem a legsikeresebb vasúttársasága volt Magyarországon. Nem elég, hogy évről évre tisztes eredményt értek el, de megfontolt lépésekkel, folyamatosan fejlesztették az eszközparkjukat és a személyi állományukat is.…

Szárnyaló magyar konténerforgalom a rijekai terminálon – interjú Emmanuel Papagiannakisszal, az Adriatic Gate Container Terminal vezérigazgatójával

A nagy hajóstársaságok mindhárom, Magyarországról autópályán és vasúton is elérhető észak-adriai kikötőt kiszolgálják. A kikötők versenyében a rijekai Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) egyre jobban szerepel, köszönhetően annak, hogy immár fél tucat vasúti operátor kínál versenyképes áron, versenyképes menetidővel konténer rá- és elfuvarozást, ami miatt a vasúti forgalom 50 százalékkal…

A Duna hajózhatóságának hatása a folyamon zajló árufuvarozásra

A Duna vízállása – különösen Magyarországtól felfelé – továbbra is rapszodikus, az év felében továbbra sem használható teljes, 25 deciméteres merüléssel a Duna–Rajna–Majna víziút-rendszer egésze. A mederkotrások és -rendezések csak átmeneti megoldást nyújtanak, a duzzasztásnak, azaz vízi erőművek építésének több okból sincs alternatívája 30 éves távlatban, hangoztatta Szalma Botond, a…

Miért fontos a BiReg?

A logisztikai szektor szereplői körében kisebb pánikot okozott, vajon milyen „újabb” kötelezettségeket ró a logisztikai szolgáltatókra az előzetes elektronikus engedélyregisztrációs rendszer, a BiReg. Cikkünkben megvilágítjuk, hogy a BiReg magyarországi bevezetése egyáltalán nem érhette meglepetésként a logisztikai szektor – a szakmai híreket rendszeresen nyomon követő – szereplőit. Arra is rámutatunk, hogy…

Minden területen élmezőnyben – interjú Garamvölgyi Glóriával, a Waberer’s–Szemerey Logisztika Kft. kereskedelmi igazgatójával

Korábban az FMCG-szektor volt a legmeghatározóbb a Waberer’s–Szemerey Logisztika Kft. (WSZL) tevékenységi körében, a forgalmuk közel 70 százalékát ez a terület tette ki. Az utóbbi években azonban számos szegmensben jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, így ma már egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy nincs Magyarországon olyan háztartás, ahol ne lenne olyan…