NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Szenzorokkal ellenőrzött vonatok

Szenzorokkal ellenőrzött vonatok

A DB Cargo AG, Európa vezető vasúti áruszállító társasága a Siemens Mobility-t bízta meg a teherkocsiállománya nagy részének digitalizálásával, amelynek során 3 éven belül összesen 30 ezer teherkocsit szerelnek fel a társaság CT mobile érzékelőivel, viszont a szerződés szerint lehetőség van 50 ezerre bővíteni a felszerelendő teherkocsik számát.

A DB Cargo 2017-ben jelentette be, hogy 2020-ra flottájának minden járművén új szenzor és telematikai rendszer fog működni. A CT mobile rendszerrel a DB Cargo valós időben kapja meg a teherkocsijaival és tehervonataival kapcsolatos információkat, amelyeket továbbíthat az irányítóközpont, a karbantartószemélyzet és a vonatüzemeltetők felé, biztosítva a logisztika és az útvonaltervezés hatékony működését. A vasúti kocsik folyamatos figyelésével a CT mobile nemcsak a lopásokat, káreseményeket és baleseteket segít észlelni, hanem minőségi szállítási dokumentumokat is biztosít.

A teherkocsik GPS általi nyomon követésével optimálisan meghatározható azok várható érkezési ideje. Emellett az intelligens szenzorok által gyűjtött adatok értékes információt szolgáltatnak a rakomány állapotáról, a kocsi hőmérsékletéről és páratartalmáról. Mivel minden egyes teherkocsi pozíciója nyomon követhető, a DB Cargo növelheti a járműflotta rendelkezésre állását. „Egyre inkább digitalizálódó világunkban jelenleg az ügyfelek magas szintű szolgáltatást várnak el: valós időben tudni szeretnék küldeményeik helyzetét, várható érkezési idejét, állapotát” – vázolta a beruházás piaci igényét Steff en Bobsien, a DB Cargo európai eszközökért és technológiákért felelős alelnöke

A Siemens Mobility szállítja a teherkocsikra felszerelendő CT mobile telematikai dobozt, amely rögzíti és vezeték nélküli kapcsolattal továbbítja az adatokat, valamint a CT sensor érzékelőt, amely nyomon követi a kocsi fizikai állapotát, például a hőmérsékletét és páratartalmát, és ezeket az adatokat a telematikai doboznak továbbítja. A Siemens Mobility a rendszert hat évig üzemelteti, az adatgyűjtést és adatáramlást központi, belső CT szerveréről felügyeli majd. A CT sensort általában a teherkocsi belsejében vagy alatt helyezik el. A telematikai egység GPS-en keresztül rögzíti a jármű helyzetét, és az adatot továbbítja a központi Siemens Mobility CT szerveralkalmazásnak.

Az egyedi és összesített státuszinformációk nyomon követhetők, továbbíthatók és elemezhetők biztonságos internetkapcsolaton keresztül, automatikus e-mail- vagy SMS-riasztás útján. A készülékekkel felszerelt összes vasúti kocsitól érkező adatok a központi szerveren futnak össze, majd szabványosított továbbítási interfészen keresztül az ügyfélhez kerülnek, ahol az ügyfél céges rendszereiből származó további információkkal egészítik ki és dolgozzák fel. „Örömünkre szolgál, hogy a DB Cargo bizalmat szavazott társaságunknak egy ilyen nagy formátumú projektben, amely az egész iparág számára példaként szolgálhat majd. Ez eddig a Siemens Mobility legnagyobb megrendelése, amelyet a teherkocsiállomány digitalizálására kaptunk” – mondta Michael Peter, a Siemens Mobility GmbH vezérigazgatója